Čo mi dalo stretnutie s najlepším českým copywriterom?

Ako sám hovorí, nerád sa označuje za copywritera. Pri poslovenčovaní či počešťovaní tohto anglického výrazu prekladatelia neboli priveľmi kreatívní. Jednoducho ho nechali v povôdnom znení (bez tituliek). Najbližšie k výrazu copywriter je reklamný textár. Každopádne je to jedno. Copywriter môžeme označiť človeka, ktorý dokáže kúzliť so slovami. A nielen kúzliť, ba priam čarovať. Vytvorí skvelý text, pri ktorom čitateľ spraví, čo sa od neho čaká. Ja som mal to šťastie, že som sa dostal k tomu najlepšiemu z najlepších. Volá sa Otto Bohuš.

Áno, OTTO je ten vľavo. Ja som ten s jabúčkom 🙂

Ako som sa o ňom vôbec dozvedel?

Poznáte to. Keď ste v niečom noví, snažíte sa nájsť čo najviac relevantných informácií.

Čítal som jeden článok a pohľad mi zasiahol najlepší český copywriter. Hneď som googlil.

A vygooglil.

“Super, má aj web,” povedal som si. Bol som veľmi zvedavý, ako píše taký človek.

Začal som čítať. A čítal, čítal, čítal. Žiadne skenovanie ako keď čítate niečo na webe.

Bol som unesený. “Žral” som každé jedno slovo.

Zrazu som našiel položku – školenie. Nebolo mi treba 2x hovoriť, už som sa aj hlásil.

Čakanie ako na fajront v práci

Bol to asi október alebo november 2018. Oto mi odpísal. Páčil sa mu môj záujem, avšak povedal mi, že najbližšie školenie bude až 21.3. 2019.

Veď na dobré sa čaká.

Za ten neskutočne dlhý čas som prečítal všetko dostupné, čo OTTO napísal. Pozrel všetky videá na youtube. Kúpil si knihu. Nasával som ako najlepší nemecký vysávač.

Keď príde čas na podpisovanie knihy

Pište ako pornomagnát

Nie, to nie je názov filmu pre dospelých.

Tak sa volá OTTOvo školenie.

Čo má porno s písaním? Veľa. Viac ako som si myslel. Veľmi som si to užil.

A čo je najlepšie? Výsledky som zbadal hneď na druhý deň po školení.

Vidíte, neklamal som

Čo som si odniesol zo školenia?

– diplom, že som si užil školenie

– spoznal som OTTA naživo

– začal som písať ako pornomagnát

– viem ako zaujať pozornosť

– z jedného dňa na druhý začalo čítať moje články o 300% ľudí viac

– pri textovaní webov viem, čo tam patrí a čo nie

– copywriter je kurátor – hľadá a vyberá to najlepšie z klientových podkladov

– zistil som, že existuje niečo ako ONELINER

– poznám tajomstvo textu

– emócia je viac ako SEO

– osvojil som si jednoduchý návod k predajnému textu

– výzva k akcii dokáže nenormálne veci

– benefit nie je vlastnosť

– silnú vetu: “Dobré stránky nekecajú.”

– textom môžem ovplyvňovať druhých (dosť výrazne)

– odpovede na všetky otázky (po školení na pive som ho poriadne vyspovedal)

Záver

Veľmi ma teší, že som žiakom superstar copywritingu.

Čo mi však robí ešte väčšinou radosť, že všetci moji klienti budú mať texty poznačné OTTOm.

Mám rád šťastné konce.