Potrebujem vôbec blog?

Túto otázku by si mal položiť každý, kto práve dokončuje web stránku. Rovnako aj tí, ktorí majú posledný článok na webe 27. apríla 2017. Dnes je absolútne normálne, že musí byť blog. Ľudia často ani nevedia, načo je dobrý. Chcú ho preto, lebo je to teraz moderné. Všade sa o tom hovorí. Väčšinou však ide iba o jednu stranu mince. Tú druhú málokto povie. Toto je môj prvý článok na blogu a ja som odkladal jeho písanie viac ako mesiac. Každý deň som prepisoval v diári na ďalší deň. A pritom už viac ako mesiac presne viem, o čom chcem písať. Dokonca som sa na to aj tešil, ale…

Prečo som to tak dlho odkladal?

Perex som dopísal asi pred mesiacom a zase som ho odložil.

Dôvod asi nikoho z vás neprekvapí.

Čas.

Ako sa hovorí: “Obuvníkove deti chodia bosé”, tak aj web copywritera zíva prázdnotou.

Chvalabohu sa nemôžem sťažovať na nedostatok roboty. A keď mi klient napíše: “Čau, potrebujem napísať / vymyslieť / urobiť…” Odkladám prácu na svojom webe.

blog
Texty sa musia správne zobrazovať na všetkých zariadeniach

Zrejme sa v tom už vidíte. Síce chcete mať na stránke blog, možno aj viete, čo tam budete písať. Ale nemáte čas pomedzi všetky pracovné povinnosti.

A keď si ho už nájdete…

…je to večer alebo cez víkend. Na úkor času, ktorý máte tráviť s rodinou.

Takže ak nechcete pravidelne osekávať family time a nemáte nikoho šikovného (napríklad ja 🙂 ), kto by vám blog písal, v y k a š l i t e sa naň.

Stane sa niečo ak nebudete mať blog na webe?

Pozrite sa okolo seba. Existujú firmy, ktoré fungujú aj bez blogu?

Áno. Možno niektorí majitelia biznisov ani netušia, čo to je. Majú toľko práce a zároveň kanálov, odkiaľ prichádzajú zákazníci, že ho vôbec nepotrebujú.

blog
Dobrý bloger pomôže vášmu webu

Načo je blog vôbec dobrý?

#1

Search Engine Optimalization – nám veľmi dobre známe SEO.

Google posudzuje približne 200 atribútov na základe ktorých určuje poradie jednotlivých stránok vo vyhľadávaní.

Pravidelným blogovaním viete ovplyvniť 2 z 3 najdôležitejších.

Jedným z nich je pravidelný, kvalitný, čerstvý obsah (má ho veľmi rád). Druhý sú kľúčové slová (KW), ktoré zákazníci zadávajú do vyhľadávania. Ak to myslíte vážne, dajte si spraviť analýzu kľúčových slov. Z nich vytvoríte zoznam tém s použitím KW.

Tretím z najdôležitejších atribútov sú spätné odkazy. Tie už treba nechať na šikovného linkbuildera.

#2

Potencionálni zákazníci vás budú považovať za odborníka. Stačí, že párkrát u vás na blogu nájdu BEZPLATNÉ riešenie na ich problém.

#3

Vybudujete si s klientom vzťah. Blog nie je o tom, že budete písať iba aké máte vo firme novinky a produkty. Ale to už zrejme viete.

#4

Skvelým, čerstvým článkom pritiahnete na váš web ľudí z Facebooku. Zabijete dve muchy jednou ranou. Udržujete Facebook aktuálny a ešte lákate ľudí k sebe na web, kde môžu spraviť obchod.

#5

Rovnako skvelý článok je dôvod, aby ste to dali vedieť všetkým svojim kontaktom cez email. Teda v prípade, že sa venujete email marketingu. Ak nie, nikdy nie je neskoro začať.

Určite nezačínajte s blogom ak…

… neviete, čo by ste písali

… nemáte čo povedať

… máťe problémi z jazikom 🙂

… nemáte nikoho v tíme, kto by to robil zodpovedne

… nemáte rozpočet na zaplatenie kvalitného copywritera, ktorý to urobí za vás

… sa vám do toho nechce

blog
Tých káv bude viac 🙂

Kto by ho mal písať

Najlepšie, keď sa do toho pustíte osobne. Avšak nepoznám veľa ľudí, ktorí by to robili. Človek, ktorý sa podieľa na riadení firmy, prípadne akýkoľvek zamestnanec, má dosť svojej roboty.

Ak nemá, je to problém, ktorý blog nevyrieši. Aspoň nie hneď.

Prečo by ste blog mali písať osobne?

  • nikto nevie o vašej firme viac ako vy.
  • nikto nevie viac o problematike vášho podnikania.
  • nikto nepozná zákazníkov lepšie ako vy.
  • sú to síce len tri dôvody. Avšak zásadné.

blog
Už ste rozhodnutí?

Vaša práca nekončí …

… ak dáte niekomu inému písať blog. Skutočne kvalitné texty vznikajú z vašich skúsenosti. Dobrý copywriter sa vás hneď bude pýtať na podklady.

Iste, nemá problém napísať vám článok na akúkoľvek tému. Avšak nepozná vašu firmu. Možno ani odbor. Nájde kostru na internete a pridá tam to svoje.

Bude originálny.

Ale nedá čitateľovi nič špeciálne. Nič, čo by nenašiel na internete.

Naopak, ak mu poskytneme časť svojho know – how, bude to článok ako lusk.

Musí a zároveň nesmie byť o vás

Ako by mal blog vyzerať?

Ak v každom článku budete predstavovať produkty spoločnosti, počet čitateľov sa zastaví niekde okolo čísla 2. Aj to som už asi prehnal.

Píšte také články, ktoré by ste sami radi čítali. Také, ktoré zaujímajú vás na iných weboch.

Dôležité je, aby si človek pri čítaní článku spojil riešenie s vašou firmou. Ale musí to tam byť nepriamo. Žiadne máme, ponúkame, robíme.

Musí mať hodnotu pre klienta

blog
Publikovaním práca nekončí

Napísaním článku práca nekončí

Po dopísaní článku máte za sebou asi 15% práce. Zvyšných 85% je:

 – správne článok naformátovaný, aby sa dobre čítal

 – doplniť obrázky, videá, grafiku, linky

 – skontrolovať gramatiku

 – vložiť na web

Už sme na 20%.

Ostatných 80% venujte propagácii. Jednoducho, aby váš článok videlo čo najviac ľudí.

Ale o tom si povieme inokedy.

Záver

Ak ste sa dočítali až sem, zrejme ste sa dozvedeli niečo nové. Je pravdepodobné, že ak ste na začiatku mali dilemu, teraz už máte rozhodnuté. Či blog písať a kto to bude robiť.

Potrebujete pomôcť s blogom?